Coachande förhållningssätt

Coachande förhållningssätt

Anmälan

Utbildning -

Coachande förhållningssätt

 

I denna utbildning kommer vi arbeta med hur du kan bli ännu duktigare på att möta dina medarbetare och kunder.

 

Målet är att ge konkreta verktyg hur du kan utveckla din kommunikation så att varje möte känns värdefullt och givande. Vi utgår från de kärnkompetenser som International Coach Federation (ICF) står för.

 

Coachande förhållningssätt - upplägg

Vi träffas 4 tillfällen med 4 veckors mellanrum där tid för reflektion och hemuppgifter ges. Vid varje utbildningstillfälle går vi igenom teori och verktyg och ger möjlighet att coacha varandra.

 

Mellan mötestillfällena ges reflektionsuppgifter samt även möjlighet att träna på de moment vi går igenom. Som kursdeltagare krävs en egen insats i form av eget arbete mellan kurstillfällena och aktivt deltagande vid kurstillfällena. Hela utbildningen ska ses som en process där kunskap, träning, och insikter hur du agerar när du kommunicerar med andra människor.

 

Efter utbildningen ska du:

  • Ha kunskap kring skillnaderna på coachning och mentorskap
  • Ha fått förståelse kring samtalsstrukturen vid ett coachande förhållningssätt
  • Ha fått tydliga verktyg hur du ska ställa kraftfulla frågor och utmana
  • Ha fått kunskap kring vilka kärnkompetenser som är viktiga vid ett coachande förhållningssätt
  • Ha verktyg och kunskap hur du ger feedback som förändrar och utvecklar
  • Ha fått tydliga verktyg hur du blir mer närvarande i samtalet och mötet
  • Ha fått träna på att coacha andra
  • Ha verktyg och kunskap hur du kan bli duktigare på att lyssna

 

Förkunskapskrav

Inga, men du kommer få ut mest av kursen om du är intresserad av att aktivt bygga och utveckla dina relationer med både medarbetare och kunder.

 

Omfattning

Utbildningen omfattar 14 timmar under 4 st tillfällen och lektionspassen sker kvällstid kl 16.30 – 20 i Klara Kompetensers lokaler på Våxnäsgatan i Karlstad samt på Karlstad Business center i Inre hamn, Karlstad.

 

Typ av arrangemang

#utbildning

#interaktivitet

#föreläsning

 

Fakta

Plats: Klara Kompetenser Våxnäsgatan 1 samt på Karlstad Business Center i Inre Hamn. Karlstad.

För vem: Du som har en ledande befattning med medarbetaransvar eller du som träffar kunder och vill utveckla känsligheten och färdigheten i att få ut så mycket som möjligt av ett möte.

Utbildningsledare: Eva Solberg, Soleva Education AB

Mer info på webb: Soleva Education AB

Löpande anmälan

Vi tar emot anmälningar löpande via nedanstående formulär. Observera att 'no show up' eller senare avbokning än 24 h innan eventet startar, faktureras med halva ordinarie priset.

Utbildningen har ett maxantal deltagare på 12 personer.

 
 
 
KBC Member 20% rabatt
Ännu ej KBC Member 9.900 kr/pers ex moms
 

 
Tisdagar kl. 16.30 till 20.00. Vecka 38, 42, 46 & 50
 
 
 

Karlstad Business Center AB

Magasin 2 (Inre Hamn)

Tynäsgatan 10

652 16 Karlstad

+46 (0)70 35 95 400

 

Postadress:

Box 2050

650 02 Karlstad

 

Fakturaadress:

LIN2181 Scancloud

831 97 Östersund