Avgörande faktor för goda affärsmöjligheter

Alla vill vi göra affärer. Affärer där båda parter kan känna sig nöjda och känna att man, efter affären, nått en bättre position jämfört med innan affären. Och bredden av kompetens är unik.

Att skapa goda affärsrelationer är enklare på Karlstad Business Center

Karlstad Business Center med sin öppna och gemensamma struktur, skapar en naturlig mötesplats för yrkesverksamma från olika branscher och bakgrunder. I våra utrymmen möts människor inte bara för att arbeta på sina egna projekt, utan även för att dela erfarenheter, kunskaper och perspektiv. Och med hela 60-talet olika verksamheter under samma tak, är möjligheterna mycket stora.

Genom regelbundna interaktioner, oavsett om det är vid kaffemaskinen, bredvid varandra vid arbetsplatser, på gemensamma luncher eller organiserade nätverksevenemang, börjar människor lära känna varandra på en personlig nivå.

Bredden av kompetens inom alla kundföretag på KBC är dessutom unik. Här finns kompetens inom data/it, programmering, webbproduktion, ekonomi, översättning, integration, journalistik, fotografering, projektledning, event, inredning, investeringsverksamheter, bemanning, rekrytering, digitalisering, bygg- och projektledning, bank & finans, mat etc. etc.

“…det blir även naturligt med djupare diskussioner om affärsstrategier, utmaningar och möjligheter…”

Det här med att lära känna varandra sker sedan inte bara i form av allmänna konversationer; det blir även naturligt med djupare diskussioner om affärsstrategier, utmaningar och möjligheter. När människor delar sina erfarenheter och utmaningar, börjar man se varandras kompetenser och pålitlighet. Förtroende skapas. Över tid växer dessa interaktioner till att bygga ett nätverk av förtroende. Något som i sin tur öppnar upp för tillit - grunden i all affärsverksamhet.

När människor litar på varandra, blir de mer öppna för att samarbeta. På Karlstad Business Center leder detta till gemensamma projekt, referenser och nya affärer. Förtroende gör också att människor känner sig mer bekväma med att ge och ta emot konstruktiv feedback, vilket bidrar till personlig och professionell utveckling. Dessutom ger det ringar på vattnet när kontakter sedan i sin tur skapar ytterligare kontakter även utanför de direkta KBC:arna.

“…att bygga företroende och lära känna varandra, vilket är avgörande för framgångsrika affärsrelationer…”

Parallellt med att Karlstad Business Center är en arbetsplats är det därför också en katalysator för att bygga förtroende och lära känna varandra, vilket är avgörande för framgångsrika affärsrelationer. Genom att vi skapat en miljö där människor kan mötas, dela idéer och arbeta tillsammans, banar de väg för starkare, mer meningsfulla och produktiva affärsförbindelser.

Där människor möter människor. Arbetar. Nätverkar. Skapar affärer.

- - -

Är du också intresserad av att bli KBC:are? Läs gärna mer här>>>

Föregående
Föregående

Närmare 50-talet KBC:are på uppskattat julbord

Nästa
Nästa

Historisk satsning av familjen Löfberg – med nya planer för kaffeskrapan